Gallop schampo

Carr&Day&Martin är som tidigare sagt gammalt och beprövat. Gallop är ett välanvänt schampo som förra året fick en uppdatering av flaskorna!

Jag har alla småflaskor utom en. Jag tycker att de är bra!
De finns i två storlekar. De små flaskorna är testflaskor som kostar ca 45 kr styck och sägs räcka till en helhäst tvätt, dock tycker jag att de räcker till två eller tre gånger, men jag kanske är supersparsam på schampot?
De luktar gott utan att lukta för mycket och en sak man måste komma ihåg - de löddrar inte!

Från vänster till höger:
Gallop colour brun - Används till bruna hästar. Ger en rödaktig ton.
Gallop colour blå - För skimlar. Den blåa färgen neutraliserar den gula färgen som oftast envist finns hos skimlar.
Gallop colour gul - För isabeller och fuxar. Men kan även användas till bruna hästar om man vill ha en mer gyllene ton än vad den bruna ger.
(Ej med på bild Gallop colour svart - Mörkbruna och svarta hästar, ger en lilaaktig ton)
Colour schampona är inget som färgar hästen utan bara ger en lyster som är lite färg.

Gallop Extra Strength schampo - den vitblåa flaskan. Passar bra till den allmänna tvätten eller till den riktigt smutsiga hästen.
Gallop Stain Removing schampo - tar bort fläckar hos skimmeln. Ett måste för hästägaren till ljusa hästar!
Gallop Conditioning schampo - ger en liten "balsameffekt".
Gallop Medicated schampo - ett milt schampo som snällt rengör hästen och hjälper irriterad hud. Bra mot hästar med mjäll!



Miniflaskorna ligger på 100 ml och kostar 45 kr. De stora flaskorna är på 500 ml och kostar från cirka 119 kr.

Kommentarer
Postat av: cathie

Det är möjligt att dom gör :)

2009-11-18 @ 09:49:43
URL: http://cathie.se
Postat av: Hanna

Vilka söta! Dom ska jag leta efter!

2009-11-18 @ 18:11:35
Postat av: Melinda

Vart hittar man dom där? /hemsida?

2009-12-13 @ 13:41:51
URL: http://melinddaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: