Strax innan start...

Som vanligt är det alltid något som lyckats bli skitigt strax innan man ska in på tävlingsbanan och det är inte direkt att hästskötaren står med läderputs redo.
Då är det tur att dessa läderwipes finns! Bara dra av på allt läder eller vad man nu vill ha lite skinande.

Boston är ett skovårdsmärke, så det är absolut inga problem att ha det på sina stövlar!




Hittade mina på ÖB för 19 kr/förpackning så jag har några packningar redo i skåpet. Inget man bör putsa med varje gång, ganska oekonomiskt och inte bra för miljön om man använder dem i onödan tycker jag.

Har man tur kan man kanske långt in i någon vrå i en ridsportbutik hitta Carr&Day&Martins Belvoir Tack Conditioner. 15 engångsservetter i en förpackning - mycket enkelt att stoppa i fickan. Det är läderbalsam i servetterna, därför bör de inte användas till stövlar och skor.
Tyvärr har dessa utgått ur Carr&Day&Martins sortiment, därför kan de vara svåra att få tag på!




Kommentarer
Postat av: Moa

SV: Låter bra :-) Lägg upp bilder på ALLT sedan!

2009-11-26 @ 20:45:41
URL: http://moastraning.blogg.se/
Postat av: bella

Åh dessa engångsgrejor är ju superbra. För många år sedan hade jag en ponny som var livrädd för sprayflaskor så glansmedel var ju i princip uteslutet...då hittade vi glansservetter från Carr&Day&Martins på något ställe! Min räddning, de var helt super att ha med på tävling blandannat och perfekt att ha i ansiktet!

2009-11-27 @ 07:48:35
Postat av: Anso

Varför skulle man inte ha läderbalsam på stövlar och skor?

2009-11-27 @ 15:17:17
Postat av: klars-hästblogg

hej, dom oranga servetterna finns här:

tackcleaner_wipes.html" rel="nofollow">http://www.filippasridsport.se/sv/shop/hast/ladervard/belvoirtackcleaner_wipes.html

2009-11-28 @ 12:30:19
URL: http://klarrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: