Längre ben vid klippning

Många hästar ska klippas - många blir snygga, många inte.

Vid en helklippning och spår/filtklippning där man lämnar benen oklippta ser jag själv många mista en viktig detalj när de klipper.

Följ muskelaturen!
Längst upp på hästens framben blir det som en spets, där ser man allt för många som bara klippt rakt och lite "kapar" benen på hästarna. Klipper du så de blir en spets högst upp ser det ut som om att hästen har längre ben!





En liten ponny i stallet jag klippt med päls á la isbjörn.

Kommentarer
Postat av: josefin

Hej! Vilket bra tips ! :) Ska nog göra det

på min ponny han har rätt så korta ben ;)

Men du ville väl ha lite mer bilder

på mitt hubertus träns? Det finns iaf nu

på min blogg :)

mvh Josefin

2009-10-26 @ 09:45:47
URL: http://josefinz.bloggsida.se
Postat av: Moa

Vilken klippmaskin har du? :)

~Moa

2009-10-27 @ 15:30:38
URL: http://moastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: