Tävling hos Showjumper


(Klicka på bilden för att komma till tävlingen!)

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

SV: ja verkligen - det finns så många!



nu har du ju visserligen inte sett levi, men om du har något att rekomendera så - shoot! ;)

2010-04-03 @ 17:53:13
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

SV: ja det är intressant, de som borde ligga bra i teorin kanske inte alls gör det i praktiken. man får ju tänka lite på språngkurvan också..



Levi verkar trivas med "glappandet" (alltså det glapapr inte utan mer lättar), han har aldrig haft ont i ryggen eller liknande. :)

2010-04-03 @ 17:59:20
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: ASTRIDS TRÄNING

han är känslig men samtidigt stark. pelham blir han oftast lite för känlig på, går in liksom i sig själv lite. flippan brukar funka okej, men känns som det blir lite segt händelseförlopp eller vad jag sak säga. hackamore funkar bäst när det funkar ;) han är känslig och vågar ta för sig.. dock så kan jag inte rida på det för mycket.. på de flesta bett blir han tjafsig, speciellt när det är två elelr flera hinder i följd och tjafsar emot bettet och fokucerar på att bråka. jag vet att det behövs mer dressyr, men han är väldigt lydig på backen och när vi gör lydnadshoppning men när banhoppningstempot kommer upp så blir han så.

vanligt tränsbett tjafsar han med som sagt. novabett hoppar han bra på men då har jag noll kontroll mellan hinderna. tänkte testa nathes kombinationsbett men det kan han inte ha pga sin huvudform.

gagbett gillar han inte bara.



jag har väl testat fler, men det här är de flesta.. :) ngra ideer? jag har funderat på att tillverka ett eget kombinationsbett eftersom ahn går så bra på hacakmore men ibland behöver jag lite mer.

2010-04-03 @ 18:08:44
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: