Korkhäl

Eller hälkil som många säger är en smart sak att sätta in i till exempel nya stövlar.

När man köper nya stövlar har man ofta mätt eller får ett par nya stövlar som är lite höga (vilket man gärna vill, annars lär de bli för korta när de är ingångna) och då kan man ta lite hjälp av korkhäl. Sätter man in en, eller två så kommer man ju upp i stöveln upp till en cm och det kan vara skönt den första tiden så man slipper de absolut värsta skavsåren.


I min stövel, har haft i korkhälen ganska länge och det börjar gå sönder...


Korkhälen är ca 5 mm hög


Idag tog jag ut korkhälen från båda mina stövlar, och oj vad konstigt det vart, stövlarna vart tajtare nu, för att nu kommer jag "rätt" i stöveln så som den är måttad.

Korkhäl är även bra för dem som får ont i hälsenan, då man kommer upp i skon så avlastar det.

Korkhäl går att få tag på i alla skobutiker, säljs i par och kostar ca 40 kr.

Kommentarer
Postat av: Chris

Hälkil/kilklack är super gillar verkligen dem men har också tagit ur mina och jag upplever samma känsla som dig.

2010-05-11 @ 22:20:20
Postat av: Emily

smart :)

2010-05-11 @ 23:18:11
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Caroline

Väldigt smart =)

2010-05-12 @ 15:22:45
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: