Skogsridning

Intressant ridning idag.


Red ut en runda jag i vanliga fall inte brukar rida. Först möter jag en bunt ryttare på sina hästar, min häst tvärnitar som att han aldrig sett någon annan häst tidigare så står stilla och låter dem gå förbi. Hör då hur en tjej säger "Åh, vilken vacker häst!" till min. :D
Sen några hundra meter senare ser jag att en joggare kommer, hon tvärnitar och jag gör halt för att låta henne gå förbi, men då bara står hon på stället och är beredd på att vända. Jag vinkar fram henne och då ropar hon "jag vågar inte!", då styr jag hästen rakt in i skogen och står stilla där. Hon var verkligen superrädd. Det är ju inte direkt någon tiger som kommer attackera en. Så där stod vi mitt i skogen och hon vågar sig snabbt förbi sägandes "Du är riktigt modig som vågar hålla på med de där!".
Sen ja, då börjar det ju ösregna så vi blir genomblöta. Vänder på ett ställe och fattar galopp, då är hästen superpigg (vill hem? från regnet?) så han drar ganska mycket i handen och när jag försöker göra en halvhalt så glider tyglarna! Mina Roeckl handskar vart snorhala! Tur att jag rider mycket med rösten och hästen är van vid det, så alla avbrott och avsaktningar görs ofta via rösten (han kan antingen bli stressad eller lite tvärnita annars).

Har ni haft en bra dag? :)

Kommentarer
Postat av: Lina

Ja, hästar är bra farliga! :P Man tänker faktiskt inte på att folk kan vara så rädda för dem.



Har haft fullt upp idag men avslutade dagen med en bra kväll.

2010-05-10 @ 22:00:37
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: sanna

Hihi det lät som en intressant ridtur! Måste ha känts väldigt roligt att få höra att din häst är vacker. =)

Tack för alla användbara tips!!!

2010-05-10 @ 22:03:21
URL: http://krumben.blogg.se/
Postat av: Emily

Oj, det låter spännande haha :) Det är lite kul att möta folk som verkligen är rädda för hästar när man är ute.. så kommer man själv lunkandes barbacka på långa tyglar och de som går/kör förbi ser vettskrämda ut xD

2010-05-10 @ 23:00:40
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: M_N Melinda

Haha, aaws, stackars joggaren!

Min dag var mindre bra, hästen hade lyckats skada sig i hagen så fick köra till djursjukhus där hon nu ska stå tills fredag.

2010-05-11 @ 13:56:12
URL: http://munderstreckn.blogg.se/
Postat av: ebba

hahaha underba ridtur det där ;) känner igen det där när det kommr hästar och den egna hästen ba "say whaaaaaaat, who are THEY?!"

2010-05-14 @ 11:26:13
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: