Bootsen

Många ville veta hur jag gjorde bootsen!

Jag hittade som sagt ett par boots hemma och ett nackludd. Nackluddet är längre än nosludd och har inte en kardborre, men det går ju självklart lika bra det, då det bara är att sprätta bort kardborren. Att tänka på är att nackluddet faktiskt är längre och då räcker den oftast till två boots, annars behöver man nog två nosludd.

Jag sprättade upp sömmen som gjorde att nackluddet formade en tunnel och så klippte jag nackluddet i mitten så jag fick två kortare bitar.

Fram med symaskinen och så sydde jag fast dem, inget svårare än det. Självklart kan man sy för hand om man inte har en symaskin.
Flera av er frågade om jag limmat fast dem men det tror jag inte håller så bra.



Gör ni något liknande vill jag gärna se bilder! :D

Kommentarer
Postat av: Annie

bootssässongen är slut för min del men vill ha sånna du gjort i rosa :D

2010-03-26 @ 11:30:42
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag gjorde precis så där förra sommaren fast jag hade ett par gummi boots och det kan jag tänka mig är lite svårt att sy i så jag limmade med super lim! Höll jätte bra :) Min häst hade dom i hagen och luddet lossnade inte alls, trots att det var blött och kladdigt i hagen :)

2010-03-26 @ 11:42:23
Postat av: Annie

brukar aldrig tävla på gräs men ovanligt nog så ska jag starta på gräs 2 gånger i år :) kanske ska ha boots då

2010-03-26 @ 11:45:37
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: stina

kanske något du borde börja sälja ;)

2010-03-26 @ 15:52:43
Postat av: josefin

Verkligen enkelt :) Tror jag ska göra nått sånt :)

2010-03-26 @ 17:32:46
URL: http://josefinzander.blogg.se/
Postat av: Ina

fan också jag som inte kan sy :( ska prova limma haha såg att någon ovanför hade provat de :)

2010-03-26 @ 18:08:36
Postat av: julia

åhå, jag ska göra sånna nu på en gång tror jag, gud, så sjukt sött ju ! :o

2010-03-26 @ 20:25:29
Postat av: Moa L

Tänkte göra detsamma men dock med gummiboots. Han fick skav av dem (har aldrig varit med om det förut, antar att det beror på den tunga och blöta snön) men tänkte limma då. Nu behövde jag inte det då han skoddes om igår, han behövde bara boots då han hade broddar.

2010-03-26 @ 21:12:21
Postat av: Maria

men hur sydde du? :) sydde du på maskin eller för hand och hur gjorde du? :)

2010-03-27 @ 17:22:14
Postat av: Louise

Maria - Det står i texten!

2010-03-27 @ 17:33:57
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: