Tretorn Falsterbo

I helgen red Baryard och Kürten med nya Tretornstöveln. Meredith Michaels-Beerbaum ska även rida med dem senare.

De behöver ingen presentation, men kan förklara dem lite. De kommer vara i skinn istället för sportsko-materialet.
Dock kommer det materialet fortfarande finnas kvar på stöveln, på insidan av vaden för att kunna behålla samma stöd som Advanced har gett som många gillat.
Dragkedjan är en förbättrad YKK, som vi alla nog hoppas ska hålla! Alla knapparna på stöveln är från ett tyskt företag och de är iprincip med magneter (var oklart hur det skulle bli när jag såg provstöveln) men knappar som nästan låser sig själv.
I foten finns en Gore-tex "socka" så man kan gå med stöveln i en cirka 20 cm djup vattenpöl utan att det ska läcka in vid snörningen.




Jag hade trott att någon (typ Skara Hästsport) hade fått dem innan Globen, men så var det inte.
Många har beställt dem redan - är du en av dem?
Jag tycker de är snygga faktiskt! Ett plus är att sporremmarna inte syns så mycket!

Priset kommer ligga på ungefär 5499 kr.

Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: ang. tränset så kan jag (efter en dag;)) rekommendera det! väldigt mjukt och fint, snygg färg (men allt det vet du väl redan;))

ang. bettet så tyckte min mamma också det, att jag var en djurplågare i princip men har ridit på ett baby pelham med denna mundel och den gillade han så jag chansade. Min häst har väldigt liten mun men det verkade gå bra, inget gapande eller så och han skummade fint ur munnen efter passet:)

2009-11-30 @ 22:53:48
URL: http://astridstraning.blogg.se/
Postat av: Jennie

Det är ju helt sjuka priser! För så snygga är dem inte, långt ifrån! Vet inte om jag ens gett en tusen lapp för dem.. Jag ser inte charmen i de ridstövlarna..

2009-11-30 @ 23:04:15
URL: http://jensansplace.blogg.se/
Postat av: klars-hästblogg

jaha :) vart står du nu då ? :)

2009-11-30 @ 23:16:26
URL: http://klarrs.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag håller helt med ang fuxen hade varit skitsnygg i rätt välmatchad utrustning, en maffig hästca 179 cm är den

2009-12-01 @ 00:32:35
URL: http://internationalshowjumping.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vet du någon butik/ hemsida som säljer petrie anky stövlarna? :)

2009-12-01 @ 12:14:10
Postat av: Louise

Anonym - Vilket område bor du i? Lättare att kunna säga butik då! :)

2009-12-01 @ 22:17:41
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: anonym

Örebro /värmland :)

2009-12-02 @ 22:13:42
Postat av: Louise

Anonym - Har tyvärr inte koll på det området, men kan försöka kolla upp det!

2009-12-02 @ 22:27:26
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja okej! Fast för min del så måste det inte vara i just detta område heller. Jag har inget emot att köra en tripp för att få tag i stövlarna om så behövs! :) Du vet ingen butik / hemsida som säljer dessa då? Det närmaste du vet? :)

2009-12-03 @ 11:27:21
Postat av: Anonym

Du vet inte eller? eftersom du inte svarar? /madde (anonym)

2009-12-04 @ 12:16:53
Postat av: Louise

Madde/Anonym - Sorry, försökt leta men kommer inte fram till någon rakt sådär.

Försökt komma in på Riktig Ridsportbutiks hemsida, den ligger förtillfället nere. De är svenska grossister för Petrie så alla som säljer deras produkter kan sälja Petrie, däremot kanske de inte måttar just Petrie eller liknande, men kan då säkert rekommendera någon i din närhet!

2009-12-04 @ 18:07:44
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja okej! men tack ändå! :)

2009-12-06 @ 00:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: