Stockholm Equestrian Games

På torsdag börjar tävlingarna på Ryttarstadion, Östermalm i Stockholm. Självklart ska jag dit, nog alla dagar! :)

Det ligger någon kilometer från Stureplan och man kan gå dit utan problem. Lättast att ta sig dit är om man lämnar bilen någonstans strax utanför stan och sen åker tunnelbanan till Stadion och går därifrån.
- Och visst känns det speciellt att kunna ta tunnelbanan direkt till en tävling där 600 hästar deltar under fyra dagar! Det är få tävlingar i världen som kan erbjuda det.

Förra året hette det Stockholm Horse Game (som 2005 och 2006 tror jag det var hölls på gräsplanen inne på Solvalla) och innan dess Ryttarspelen (som låg nedlagd några år).

Här är planeringen hur tävlingen ska utvecklas för kommande år:
2012 är det 100 år sedan Stockholm arrangerade OS. Det var den första olympiaden som inkluderade ridsport bland tävlingsgrenarna. 2012 ska vi självklart ha samtliga traditionella ridsportgrenar på jubileumsprogrammet: hoppning, dressyr och fälttävlan. 2014 pågår Stockholm Equestrian Games i en hel vecka och innehåller ett stjärnspäckat program med internationella tävlingar i tre discipliner. 2018 vill vi upprepa 1990 års succé med Ryttar-VM i Stockholm, – världens bästa Hästhuvudstad!

Det kommer även vara en liten mässa på plats med dessa utställare:
Agria
Hubertus, Malmö
Hästägarföreningen
Krafft
Leksandsknäckebröd
Nykvarn Sport
Ryttarbaren
SFAB
Skara Hästsport
Sky West Catering
Speyburn of Sweden
Swedish Match
Thule
Top Rider
Upprätta Ridcenter
3

Och självklart är det ju SM i hoppning under helgen!

Någon av er som ska dit?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag ska dit och tävla! :)

2010-08-03 @ 18:50:31
URL: http://sjacobsson.blogg.se/
Postat av: Maria & Pearl på äventyr

jag vill oxå! :D

2010-08-03 @ 21:01:05
URL: http://mariagustavsson.blogspot.com
Postat av: <333

wiie... bort typ 5 min promenad från ryttar stadion... ska lätt dit :D

2010-08-03 @ 22:05:55
Postat av: Lovisa

Vi ska dit och jobba (fota) så kommer vara där hela helgen! Ska bli kul :)

2010-08-04 @ 00:23:57
URL: http://www.equusphoto.se
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorryttare

Yes jag ska dit :P

2010-08-04 @ 01:36:13
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Chris

Tror att jag åker tid någon dag.

2010-08-04 @ 01:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: