Svar på kommentar

Hej, skulle uppskatta om du tog bort bilden på mig och min häst. Tycker det är lågt att ta bilder på mig och min häst när han får ett litet spörapp, jag tog inte alls i hårt, inte alls. Om du ska ta bilder, se till att skriva att bilden och texten inte har något sammanhang. Jag vill att du tar bort bilden på en gång annars anmäler jag dig på stört!! LÅGT av dig, folk kan missuppfatta och tro att det är jag som slår mig häst så som du beskriver. Idiot.. du borde förstå bättre.
Tack på förhand, Antonia!


Jag vill veta vid vilken tävling du tror denna bild är fotad, vad heter tävlingsplatsen? Vad heter din häst?

När man anmäler sig till en tävling godkänner man en punkt i Tävlingsreglementet - Man godkänner att eventuellt få en eller flera bilder publicerade på sig och sin häst på internet, med namn. Här finns det inget namn som säger för andra att det kan vara du och din häst.
För det andra har jag beskurit bilden såpass att det inte går att identifiera ryttare eller häst på bilden.
För det tredje har jag kollat alla start och resultatlistor från denna tävlingen och det finns ingen ryttare vid namn Antonia som var anmäld eller startade.
Du kan inte anmäla mig. Jag kan lagarna om bilder bra då jag jobbar med fotografering!

Svarar du rätt på frågorna tar jag bort bilden.

Kommentarer
Postat av: Ida

Den som rider borde även vinkla ner sina sporrar. Det är nämligen förbjudet att ha dem uppvinklade på det sättet. Läs TR!!!

2010-08-25 @ 19:07:37
Postat av: Rebecka

är det ngn som är en idiot är det hon.

Åker man på tävling får man räkna med att bli fotad....

2010-08-25 @ 19:51:06
URL: http://rebeckawersten.blogg.se/
Postat av: Lina

Men shit vad löjligt :-S

Som du säger, bilden är beskuren så pass att man inte ser varesig häst eller människa särskilt bra precis..



Till "Antonia":

Anmäl på du, finns inget i vare sig bild eller text som bryter mot någon lag i det här landet iaf! ;-)

Och, kanske ffa, stå för vad du gör!! Spöar du hästen på tävling får du räkna med att det kan fastna på både bild och film, och sedemera internet.

2010-08-25 @ 20:09:38
URL: http://equilina.se/
Postat av: Anonym

Men om någon snällt ber om att du att bort en bild på denne, kan du inte bara ta bort bilden?

Herregud, dagisnivå?

2010-08-25 @ 20:25:50
Postat av: Anna

Du får visst ha sporrarna sådär, däremot inte upp och ner så själva sporren pekar uppåt.

2010-08-25 @ 21:25:56
Postat av: Matilda

Klart du ska ha kvar bilden som du själv tagit.

2010-08-25 @ 22:46:27
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Tina - En blogg om mina dagar med hästarna

Men gud vad korkad människa :S

Jag fick för mig att fotografen har ägande rätt på bilden och så sätt rätten till att publicera en bild med..

2010-08-26 @ 02:30:53
URL: http://bornlate.blogg.se/
Postat av: Yasmine

Ptja, kan i för sig tycka att man har rätt att slippa bli publicerad om man inte vill det, oavsett vem som äger bilden eller inte. I det här fallet skulle jag inte bry mig, det är omöjligt att se vem det där är eller vilken häst så.

2010-08-26 @ 10:20:27
URL: http://yasminesriddagbok.wordpress.com
Postat av: Jennie

Men man får väl inte publicera utan tillstånd för den som är med på bilden?

2010-08-26 @ 10:30:55
URL: http://jenniiie.webblogg.se/
Postat av: Anna

Till den andra "Anna". Det är inte tillåtet att vinkla sporrarna. Det står uförligt hur man beräknar vinkeln.

2010-08-26 @ 15:02:23
Postat av: melinda

till Jennie; men nu är det ju så att hon inte ens fanns med på startlistorna osv. så det är ju uppenbarligen inte hon.. (:

2010-08-27 @ 07:53:08
URL: http://melliskung.blogg.se/
Postat av: Ida

Satt som sekreterare åt domare förra helgen. En ryttare fick varning då hon red med sporrarna på det viset. Jag kan iofs inte hopp-TR utantill men inom dressyren är det förbjudet att vinkla sporrarna uppåt.

2010-08-27 @ 16:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: