Steel Joint

Det är många som använder Steel Joint och även rekommenderar mig att testa det, men jag funderar lite. Det är ju pulver och jag har hört att någon hört att det packar sig i tarmarna och allt följer inte med ut, har ni också hört något om det?

Kraffts Miner är ju antingen i pelletsform eller granulat. Pellets tuggas ju ner och granulatet följer med resten av maten, men det är ju ändå större partiklar än vad pulver är så det känns som att det automatiskt följer med resten av maten ut från hästen?



Jag är nojig, jag vet.

Kommentarer
Postat av: Mathilda - Ponnyryttare på elitnivå

Jag bor granne med dom som kom på Steel Joint! Och är barndomsvän med sonen, haha :D

2010-06-10 @ 14:59:27
URL: http://intend.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har gett min häst steel joint i ca 5 års tid (sedan han var 4 år gammal). Jag är enbart positiv till tillskottet. Min häst är stor och tung (185 cm, 850 kg) och har div rtgfynd i kotor och hovar fram men har under dessa 5 år aldrig varit halt av något "invändigt" som ex kotledsinflammation och liknande åkommor. Sen om det är tillskottet eller långsam muskeluppbyggning och stärkande arbete som jag kan tacka för dessa skadefria år kan jag inte säga. Men med tanke på att en veterinär avrådde mig att köpa hästen pga risken för komplikationer från befintliga åkommor tillskriver jag mineraltillskottet en stor del av äran till min hållbara häst =)Enda nackdelen var väl att han första veckorna han fick mineralerna var lite lös i magen... MVH // Sandra

2010-06-10 @ 20:17:16
Postat av: Lina - Vinn stövelväska ifrån Kingsland!

Hm, både pulver och granulat (granulat är ihopsatt pulver) absorberas i tarmen, så bör inte vara någon fara.

2010-06-11 @ 10:10:23
URL: http://sallberglina.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Anonym

pelleterat foder tycker jag isånnafall att man ska vara försiktigare med att ge :) det innehåller ju ett klister för att hålla ihop pelletsarna, vilket vissa hästar inte tål. Min kompis häst blev jättedålig i magen när dom bytte till krafft. så nu tänker jag alltid efter innan jag ger pelleterat foder.

2010-06-11 @ 19:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: