Skärma av

Vissa hästar är lite skygga för saker som händer bakom dem, då kan det vara lite farligt med en ryttare som kanske är lite hastig och inte så lugn på hästryggen. Även andra saker runtomkring kan spela stor roll på hur hästen beter sig på till exempel tävlingsbanan.
Ett smart sätt att lite skärma av hästen så den även behåller fokuset framåt är att sätta nosludd på sidostyckena.
Finns många hoppryttare på den högre eliten som rider med bomull innerst mot tränset och sen ett svart klisterbandage runt så det blir lite mindre (finns regler om hur mycket som får sticka ut) och så ser det lite snyggare ut. John Whtiaker och Jos Lansink är två ryttare som brukar ha detta på sina hästar.


Kommentarer
Postat av: Emelie Lundqvist

Man måste dock vara noga med hur mycket dom sticker ut (som du skriver). Jag hade ludd på en ponny en gång som hade skavt av lite väl mycket päls på ena sidan men det fick jag ta bort för det var någon millimeter för tjockt :(

2010-09-13 @ 12:44:33
URL: http://emelielundqvist.wordpress.com
Postat av: Lina Renström

Jag har så, fast det är bara när min häst har fått skav ;) Så det är ju egentligen en helt annan sak ;)

2010-09-13 @ 15:09:07
URL: http://linastraningsdagbok.blogg.se/
Postat av: Anonym

lite trav inspirerat ;) kallas då mack lobell muff...

2010-10-06 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: